Kunnskapsbasen

Kunnskapsbasen inneholder alt fra nyttige skjemaer og maler til avtaler, artikler og nyheter.

Søk

Søkeordet må være minst 3 tegn.

Søkeresultat

  • Dokumentregister

    Her finner du en del dokumenter, veiledere og verktøy som hjelper deg på veien til Miljøfyrtårn:

  • Medlemsfordeler

    En samlet bilbransje står sterk og sammen kan vi slåss for bedre rammevilkår. Vær en del av fellesskapet og bidra til å løse felles utfordringer. Få tilgang til medlemsfordelene, og gjør arbeidsdagen enklere. Er du ikke medlem - meld deg inn i dag!

  • Miljø-kurs

    Velkommen til NBF og Trygs e-læring om veien til miljøfyrtårn. Dette er et kurs som viser hvordan en bilbedrift går frem steg for steg for å oppnå en Miljøfyrtårnsertifisering. Vi anbefaller at alle i miljøgruppen gjennomfører kurset i startfasen av sertifiseringen. Da har dere en bedre forutsetning for å gjennomføre prosessen på en enkel og strukturert måte. Lykke til!

  • NHO forsikring

    NHO Forsikring

    14 landsforeninger i NHO er tilsluttet innkjøpsfelleskapet. Disse representerer 420.000 årsverk. Sammen er vi en svært betydelig innkjøper av forsikring. Det store volumet og vår omfattende bransjekompetanse sikrer deg forsikringsvilkår som er spesielt tilpasset din bedrift. I tillegg får du tryggheten det gir å ha NBF og NHO i ryggen.

  • Logo Bus

    BUS AS

    NBF samarbeider med BUS AS (Bilforhandlernes Utviklings Senter) om å tilby våre medlemmer gode programmer for blant annet kvalitetssikring, takst og HMS.

  • MYSBY6 tilbake på sporet

    I september 2016 valgte den svenske bilbransjeorganisasjonen (MRF) å trekke seg fra den nordiske skadetidsstudien, MYSBY6. Forutsetningene for det nordiske samarbeidsprosjektet ble dermed drastisk endret og etter kort tid valgte også NBF og Finsk bilbransje (AKL) å trekke seg fra samarbeidet.

  • Unngå "utbedringsfellen"

    Kampen om kundene er stor, og det gjelder å vise at kunden tas på alvor. Dette gjelder også der kunden hevder bilen har mangler. Det er riktig, både kommersielt og rettslig, å ta reklamasjoner på alvor. Likevel må det advares mot å ta den gamle læresetningen om at "kunden har alltid rett" for bokstavelig.

1-10 av 431 artikler
Postadresse: Fakturaadresse:
Postboks 5486 Norges Bilbransjeforbund
Majorstuen, 0305 Oslo NHO SP SCANNING
Tlf: +47 22 54 21 00 PB 5250 Majorstuen
firmapost@nbf.no 0303 Oslo
Besøksadresse:  
Middelthunsgate 27, Oslo