Nettkurs: bilsalg til forbrukerkunder oktober 2021

  • 26. okt 2021Kl. 09:00–11:00
  • Kr. 750,- Kurset er kun for NBF-medlemmer

Kurset tar for seg ulike problemstillinger som kan dukke opp ved bilsalg til forbrukerkunder.

Du får god innføring i hvordan du skal håndtere de situasjoner der kunden avbestiller bilen, der bilen blir forsinket og der kunden etter levering hevder at bilen er mangelfull. Særlig den siste situasjonen, reklamasjon over mangler, behandles relativt utfyllende. Du får svar på spørsmål som: Har kunden reklamert i tide? Hva er en mangel? Hva kan kunden kreve når bilen har en mangel? Kan forhandler kreve at kunden frakter bilen til forhandleren for utbedringsarbeider? Må forhandleren stille lånebil til disposisjon? Hvordan skjer et hevingsoppgjør?

Kurset er praktisk rettet, og inneholder eksempler fra vanlige konfliktspørsmål en forhandler møter i sin hverdag.

Foto: NTB