Norges Bilbransjeforbund

Innhold

  • 12. sep 2019Kl. 10:00–16:30
  • Næringslivets Hus, Middelthunsgate 27, Oslo
  • Medlemspris kr 1990,- Ikke medlem kr. 2690,-

Programmet på Servicemarked19 tar form og vi er stolte av å kunne presentere en rekke sterke navn og interessante temaer på årets konferanse. Konferansen har som tema "Adaptivt servicemarked" ("Adaptiv = å være tilpasningsdyktig og å tilpasse seg" Kilde: Store norske leksikon).

Mange sterke navn på Servicemarked19

Se programmet i sin helhet og meld deg på her > 

Endringer i samfunn, teknologi og kundedialog er en krevende øvelse, spesielt når endringene skjer i det tempo vi i dag opplever. Det er en utfordring å henge med i svingene, ikke minst for medarbeiderne – for servicemarkedet er fortsatt synonymt med mennesker og teknologi, men med stadig mer digitaliserte prosesser. På Servicemarked 19 har settes søkelyset på flere av disse områdene.

Fra programmet kan vi bl.a. presentere følgende:

«Best på servicemarkedsledelse – uansett bransje»     
Espen Sæle, Head of culture and development, Atea.
Espen har klare meninger om hva som skal til for å bli best på servicemarkedsledelse. Hans innlegg på årets Skade & lakk-konferanse scoret høyt blant tilhørerne i evalueringen. 

Servicemarkedets naturlige salgsområde                          
Anders Hovde, seniorrådgiver Kantar TNS AS.
Anders har i mange år vært Norges ledende analytiker innen markedets oppfatning av bilbransjen. Bransjen er nå inne i en periode med endring og konsolidering, flytting og noen nedleggelser. Hvor langt er egentlig kunden villig til å reise for å få utført service og reparasjoner på sin bil? Hva er avgjørende for at kunden ikke glipper i omstruktureringen?

Effektiv PKK 
Georg Risheim, leder av NAF-sentrene.
I februar i år ble nytt kontrollregime for PKK iverksatt. Kontrollen er mer omfattende, tar mer tid og den innehar noen nye elementer. Hvert år foretas mer enn 2 millioner kontroller, hvorav ca 1/3 av disse er etterkontroller. Med stort volum er en effektiv gjennomføring et vesentlig element både for pris og kvalitet. 
Vi har spurt leder av NAF-sentrene, Georg Risheim, om hvordan de på en mest mulig effektiv måte gjennomfører PKK.

Hva slags mekanikere har vi behov for?
Caspar Hille, leder Møller Bil Skolen.
Hva slags mekanikere har vi behov for i fremtiden? Er det analytikeren bak tastaturet - eller er det en annen profil? Tar vi nok hensyn til dette når vi rekrutterer til bransjen? Er vi som ledere i bransjen bevisst nok på hvordan hverdagen gradvis vil endres?

"Camp Hedmark" – et rekrutteringsinitiativ                    
Rune Hoel, Fagkonsulent BOKH.
Bilbransjens Opplæringskontor i Hedmark har i sommer gjennomført et spennende initiativ hvor de har rettet seg mot ungdomsskoleelever. Her har man fått med seg bransjen og leverandører til bransjen for å vise morgendagens medarbeidere hva bilbransjen har å by på. Et spennende initiativ vi håper skaper ringvirkninger for de som var med og deres omgangskrets - husk; ungdommen snakker, dokumenterer og deler gode opplevelser!

Snap Drive - Endring og tilpasning                              
Morten Harsem, adm dir Snap Drive.
Morten kom til Snap Drive som leder med begrenset erfaring, men har på få år "skrudd på" organisasjonens drift for å posisjonere seg for en ny hverdag. Snap Drive har i dag 22 verksteder og 200 ansatte - mange lokasjoner med ulik størrelse og sammensetning.

Hvordan få med seg medarbeiderne under kontinuerlig endring                         
Sigurd Granmark, tidligere leder av adidas og leder av foretaket "All in all AS".
Sigurd har klare meninger om hvordan man skal få med seg medarbeidere under kontinuerlig endring. Gjennom å ha jobbet med en rekke selskaper og blant annet vært leder av adidas har han opparbeidet seg stor erfaring han på en fortreffelig måte deler med oss. Sigurd er en av Norges mest ettertraktede foredragsholdere og samarbeider med en rekke norske profiler innen idrett og næringsliv. Dette bør du få med deg! 

AutoIndex - med servicemarkedsbriller på                                                                    
Lars Jepsen, research manager og senior partner.
Alle i bilbransjen har hørt om AutoIndex - men denne gangen tar vi på servicemarkedsbrillene og får et innblikk i sentrale data både for eiere av fossildrevne og elektriske biler. Lars har førsteklasses kjennskap til norsk bilbransje og dens organisering. 

Sikre deg en plass nå - begrenset antall plasser! 

Registrering fra klokka 09.00 - velkommen! 

Parkering i parkeringshuset i Essendropsgate (vis a vis NHO-bygget)