Koronatips fra bransjekollega: Hente- og bringetjeneste under koronakrisen godt mottatt i Skien

Solberg Bil AS er en Ford-forhandler og NBF-medlem med 13 mekanikere på verkstedet. De var tidlig ute med markedsføring av hente- og bringetjenester da koronakrisen slo til for fullt.

Som et foreløpig gratis tiltak, hentet de opptil 10 biler om dagen i en tidlig fase.
På denne måten kunne man avverge en del avbestillinger fordi det var lettvint og trygt for kunden, samtidig som etterspørselen etter lånebil var nærmest fraværene; kundene var jo hjemme allikevel.

Ordningen ble organisert ved bruk av interne administrative krefter; "alle mann til pumpene", dog med en noe geografisk begrensning. Betaling ordnes via Vipps eller mobil terminal.                                                                                                                                                                            

Det er full drift på verkstedet hos Solberg Bil AS og for tiden grei tilgang på jobb. Etterspørselen etter tjenesten er noe mindre nå etter påske, kanskje et tegn på normalisering?

Uansett er dette et tilbud som vil vurderes for fremtiden også, og hyggelig er det at importøren nå er på banen og med støtte til slike tiltak.  

Et annet tips fra Ole B. Solberg; de kuttet ringesløyfene ved henvendelse, noe som gjør at terskelen for kontakt er lavest mulig.

Hjelp bransjekollegaer – send inn dine beste tips til koronavirus@nbf.no – vi samler opp og publiserer. Hold sammen. Hold ut!

Her kan du lese tv2s artikkel om Solberg bil >