Artikler

Vis filtrering

20 resultater

Type artikkel
Velg område
20 resultater funnet med valgt filtrering.
  1. Digitale møter for å gi medlemmene verktøy til å jobbe bedre med arbeidsmiljø

    Torsdag forrige uke arrangerte BIL og NBF sammen med flere representanter fra bransjen et digitalt møte om mangfold. Her var responsen stor og mest gledelig var det at det var påmeldt 42% menn på møtet. Det er viktig at menn også ser verdien og jobber for et bredere mangfold. Det å speile samfunnet er en fordel slik at en kan nå bredt ut til ulike kundegrupper.

  2. Hvordan unngå konflikt om verkstedarbeid

    En betydelig andel av henvendelsene NBF-advokatene får om konflikt mellom kunde og verksted etter verkstedarbeid kunne vært unngått om verkstedet hadde sørget for tydeligere avtale. Overraskende mange baserer seg på muntlige avtaler, som nærmest blir verdiløse ved konflikt. Der ord står mot ord, vil det oftest være verkstedet som trekker det korteste strået.

  3. Utbedring etter boken

    Tittelen kunne like gjerne vært "Utbedring etter lovboken". Det er det denne artikkelen handler om. Der det foreligger en rettslig mangel ved en solgt bil, er det utbedring (eller retting, som det heter i loven) som oftest blir utfallet. Utbedringen må selvsagt foregå etter boken fra et teknisk ståsted. Selve arbeidet må utføres på en fagmessig måte. Utbedringen har imidlertid ikke bare en teknisk side, men også en rettslig side. Denne artikkelen er ment å gi innsikt i hvordan en utbedring skal gjennomføres etter forbrukerkjøpsloven.