Hva er viktig for bruktbilkjøperne i 2022?

Publisert

Sist den store bruktbilundersøkelsen ble gjennomført i 2019 var det entusiastene som ønsket seg og kjøpte brukte elbiler. 16 prosent hadde ikke vært i kontakt med forhandler før de kjøpte bruktbilen. Spørsmålet er hvordan digitalisering, nye forretningsmodeller, elektrifisering og nye kundegrupper har endret dette siste tre år.

I 2019 var det mange interessante funn. De som kjøpte brukte diesel- eller bensinbiler hadde i langt mindre grad bestemt seg for drivlinje på forhånd. En av fem vurderte nybil istedenfor bruktbil før de kjøpte. Spørsmålet er hva bruktbilkjøperen tenker nå, og hva som er viktig for dem ved valg av drivlinje, i salgsprosessen osv.. Og, ikke minst, hvor gode bransjen er på å levere på det som er viktig for kundene.

NTB_1022183761 par kjøpe bil glad 800 px 72 dpi.jpgFoto: NTB

Svarene får du på Bilbransjens dager, 10. og 11. mai på Gardermoen. Bilsalg er en av fagkonferansene som arrangeres, og det er i praksis arvtageren til bruktbilkonferansene som tidligere er arrangert. Du kan lese mer og melde deg på her >

Til Bilbransjens dager, i samarbeid med Kantar, gjennomføres en ny bruktbilundersøkelse. Vi går i dybden på bruktbilkjøperens intensjoner og holdninger. Vi ser også på hvor flinke bransjen er på å levere det kundene ønsker.

Bilsalg er en av fire fagkonferanser som arrangeres på Bilbransjens dager. De fire er:

  • Servicemarkedskonferanse
  • Skade-/lakk-konferanse
  • Nyttekjøretøykonferanse
  • Bilsalgskonferanse

I tillegg blir det fellessesjoner med bransjegenerelle viktige temaer innenfor rekruttering, bærekraft, digitalisering og arbeidsmiljø med mer.

Meld deg på i dag og dra nytte av rabatterte priser. Sikre deg også hotellrom nært konferanselokalene – de fylles raskt opp!