Mot "amerikanske tilstander" for bilkjøp?

Publisert

ida og tone

Leder næringspolitikk Ida Krag (t.v) og advokat Tone Molvær Berset i NBF. Foto: NBF

Velkommen til NBF-arrangement i Samferdselsteltet under Arendalsuka!

Tirsdag 12. august kl. 19:00–19:45 setter vi søkelyset på kundeklager og reklamasjoner – både for bilsalg og verkstedtjenester. 

De aller fleste bilkunder er fornøyde med bilene sine, og bransjen scorer høyt på kundelojalitet. Samtidig melder flere NBF-medlemmer om økning i reklamasjonssaker og krav om heving, og stadig oftere brukes advokat tidlig i prosessene. Hvorfor skjer dette? 

Hvordan sikrer vi at det er de riktige og viktige sakene som går til retten? Og hvordan blir vi bedre til å løse konfliktene i minnelighet, på lavest mulig nivå?  

Vi spør: 
  • Blir konfliktsakene flere og mer komplekse? 
  • Bruker kundene advokat for tidlig? 
  • Er økt rettsliggjøring bra eller dårlig? 
  • Og: Hvordan finne gode løsninger før vi kommer til rettssalen?
Arrangementet ledes av Ida Krag fra NBF, og byr på: 
  • Fakta og refleksjoner fra NBFs egen advokat, Tone Molvær Berset 
  • Innsyn i sakstilfang og utvikling hos NAF, ved senioradvokat Vigdis Svennungsen 
  • Visekonsernsjef Gumpens Auto, Terje Jochumsen: Kundedialog og konflikthåndtering 
  • Panelsamtale mellom NBF, NAF og Forbrukerrådet 
    – med rom for spørsmål fra publikum 


Ta med deg en kollega og bli med på samtalen! Det blir lett servering.  

Er du ikke i Arendal?

Fortvil ikke, alle arrangementer i Samferdselsteltet streames! Vi kommer tilbake med streaminglenke når denne er klar fra arrangøren. 

Les mer om våre arrangementer under Arendalsuka her: 

Tirsdag 12.08: https://www.arendalsuka.no/programsoek/details/27881

Ondag 13.08: https://www.arendalsuka.no/programsoek/details/27408