Maler og verktøy, Juridisk, Medlemskap og fordeler, Bilsalg, Forhandler og servicemarkedsdrift , Verksted, vedlikehold og reparasjon av bil 24.09.2024 Rettingsforsøk eller feilsøking? Etter de siste endringene i forbrukerkjøpsloven har selger nå som hovedregel ett forsøk på å rette samme mangel. Det vil likevel kunne gis flere forsøk dersom det er rimelig at selger får et nytt forsøk.
HMS, Maler og verktøy, Advokathjelp, Kontrakter og standarder, Lover og regler, Lønn og tariff, Medlemskap og fordeler, Nyttekjøretøy, Skade/lakk, Bilsalg, Forhandler og servicemarkedsdrift , HR, Ledelse og personal, Bærekraft 19.09.2024 Digital verktøykasse - her får du oversikt Digital verktøykasse er en verktøykasse som inneholder bransjespesifikke maler, skjemaer og veiledere. I tillegg finner du eksempelvis presentasjoner fra frokostmøtene vi har en gang i uken.
Maler og verktøy, Juridisk, Advokathjelp, Kontrakter og standarder, Lover og regler, Medlemskap og fordeler, Ledelse og personal 05.09.2024 NBF med mal for revisjonsrapport for databehandler samt egenerklæring Behandler du personopplysninger på vegne av en annen, for eksempel NAV? Har du fått krav om å avgi en revisjonsrapport og/eller egenerklæring knyttet til det arbeidet du gjør som databehandler?
Maler og verktøy, Juridisk, Advokathjelp, Medlemskap og fordeler 22.08.2024 Angreretten - hva nå? Vi har tidligere omtalt angreretten og en nylig dom fra tingretten hvor en forbruker fikk medhold i angrerett på bilservice, etter at servicen var gjennomført. Hva betyr dette- og er det grunn til å gjøre noen endringer?
Maler og verktøy, Kontrakter og standarder, Lover og regler, Medlemskap og fordeler, Nyttekjøretøy, Skade/lakk, Tall og fakta, Bilsalg, Forhandler og servicemarkedsdrift , Verksted, vedlikehold og reparasjon av bil, Drift og utvikling 20.08.2024 NBF samler bil- og verkstedrelatert regelverk NBF utvider stadig sine medlemsfordeler!
HMS, Juridisk, Advokathjelp, Kompetanse og rekruttering, Kontrakter og standarder, Lover og regler, Lønn og tariff, Medlemskap og fordeler, Nyttekjøretøy, Leasing, Skade/lakk, Bilsalg, Forhandler og servicemarkedsdrift , HR, Ledelse og personal, Verksted, vedlikehold og reparasjon av bil, Drift og utvikling, Bærekraft 15.08.2024 Programmet på Bilbransjens dager: du får alt. Fem forskjellige konferanser og en hel verktøykasse for vekst.
HMS, Lover og regler, Medlemskap og fordeler, Nyttekjøretøy, Skade/lakk, Forhandler og servicemarkedsdrift , Ledelse og personal, Verksted, vedlikehold og reparasjon av bil, Drift og utvikling, Bærekraft 02.08.2024 HMS-kurs for daglig leder og for ansatte Ny leder? Og/eller behov for oppfriskning av kompetanse? I løpet av sommermånedene er det mange som skifter jobb - husk at alle daglige ledere må ha HMS-kurs.
Lover og regler, Medlemskap og fordeler, Bilsalg, Drift og utvikling 08.07.2024 Nå er det viktig å informere kunder om 2G-problematikken! Forbrukertilsynet har nettopp (8. juli) sendt ut likelydende brev til "alle" i bransjen om ansvaret for å informere kunder om evt. problemer som følge av stenging av 2G-nettet, da særlig eCall kan slutte å fungere for et stort antall biler i Norge. Dette gjelder særlig bruktbiler, men også fortsatt enkelte nye biler frem til 2026 / 2027.
HMS, Maler og verktøy, Juridisk, Lover og regler, Medlemskap og fordeler, Nyttekjøretøy, Skade/lakk, Bilsalg, Forhandler og servicemarkedsdrift , Ledelse og personal, Verksted, vedlikehold og reparasjon av bil, Drift og utvikling, Bærekraft 04.07.2024 God sommer til alle NBFs medlemmer Mange av dere har hatt en del motvind første halvår, og vi i NBF gjør – og skal fortsette å gjøre – vårt ytterste for å støtte dere i denne noe turbulente perioden.
Medlemskap og fordeler, Bilsalg 04.07.2024 Mobile AS og Bil i Nord AS blir medlemmer i NBF NBF har hatt solid medlemsvekst i første halvår.