-
Nå er den nye STRO-boka på lager
STRO databok for dekk og felg inneholder nye og eldre data for mer enn 7000 forskjellige dekkdimensjoner.
-
Vi skvises av forsikringsbransjen
Fagsjef for servicemarked i Norsk Bilbransjeforbund (NBF), Knut Ole Magistad, uttrykker sterk bekymring over utviklingen i skadeverkstedsmarkedet i FinansFokus.
-
Mot «amerikanske tilstander» for bilkjøp?
Bilbransjen, som så mange andre bransjer, lever av fornøyde kunder. Vi ser at stadig flere velger å kjøpe bil fra forhandler når de skal kjøpe sin nye bruktbil, antagelig fordi de fleste erfarer at det er trygt å kjøpe bil fra forhandler. Det er en god attest til bransjen at det er færre rene private salg.
-
KI til besvær
Medlemmene våre får i økende grad reklamasjoner der forbruker åpenbart har fått hjelp av ulike former for kunstig intelligens (KI) - og ikke av advokat - slik det kan se ut med første øyekast.
-
Informasjonsmøtet om omvendt mentorprogram
Den 10. april arrangerte NBF, BIL og Catalyst informasjonsmøte om den forestående oppstarten av omvendt mentorprogram for bilbransjen.
-
NBF på Arendalsuka: Hvordan når vi 2030-målene for nyttekjøretøy?
Bli med på diskusjonen med samferdselsminister Jon-Ivar Nygård (Ap), stortingsrepresentant Liv Kari Eskeland (H) og Oslo-byråd for miljø og samferdsel, Marit Vea (V).
-
Åpenhetsloven: En femtedel bryter kravene
Da Forbrukertilsynet gjennomførte en stikkprøvekontroll for rapporteringsåret 2023 på slutten av året, viste deg at av 500 tilfeldig kontrollerte virksomheter – av totalt 9.000 rapportpliktige – brøt en femtedel kravet om offentliggjørelse på nettsidene.
-
Presentasjon og opptak av vårt digitale møte om bærekraftsrapportering
Tirsdag 9. april inviterte NBF og Kiwa til digitalt møte om bærekraftsrapportering. Her kan du se opptak av møtet samt presentasjonene fra møtet.
-
Bakgrunn for Trivselsundersøkelsen 2024
Norges Bilbransjeforbund (NBF) og Bilimportørenes Landsforening (BIL) vil i oktober 2024 sende trivselsundersøkelsen for tredje gang, til alle sine medlemsbedrifter for å kartlegge noen spesifikke arbeidsmiljøområder i bransjen. Det er de ansatte som skal svare og vi trenger hjelp til å nå dem. Her trenger vi hjelp fra alle dagligledere/HR til å få ansatte til å svare.